Beställningar & förfrågningar

Date: 
tisdag, november 3, 2015 - 13:00

Då många av våra produkter är beställningsvaror med osäkra och ibland långa leverantider resulterar detta i att vi inte kan garantera att man har sin produkt inom en viss tid. Alla leveranstider är därför preliminära. Vi meddelar först när en produkt har kommit in i butiken och har inte möjlighet att ge löpande information innan dess pga. allt för omfattande administration.

Vi är mycket tacksamma om ni väntar ca två veckor efter det preliminära leverandatumet innan ni kontaktar oss för uppdatering av leveranstid för att ge utrymme för vissa avvikelser.

Amerikanska produkter som ej är lagervaror eller finns redovisade i webshopen tar vi generellt inte hem på förfrågan pga. att det ofta krävs mycket administration för att få fram priser, tillstånd m.m. Det är självklart helt OK att maila in en förfrågan, men om vi inte har en direkt kanal som vi vet fungerar för just den produkten så kommer vi inte att ta oss an ärendet och hänvisar i de fallen till våra marknadskollegor.

Vi jobbar för fullt med att besvara alla förfrågningar som dyker upp i verksamheten, men om du inte har hört något från oss på tre arbetsdagar gällande din förfrågan så är det samma som att vi tyvärr inte har möjlighet att hjälpa dig. Om du inte fått svar via mail kan du ändå prova att slå oss en signal under våra telefontider om ärendet är brådskande.

Våran förhoppning är att även i framtiden kunna bistå våra kunder, nya som gamla, med god service och genom att styra upp hur vi hanterar vissa typer av ärenden så är förhoppningen att göra det mer effektivt. Välkomna att höra av er!